Kundesenter


Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.

Generelle vilkår

Parter

Selger:
Comteq AS (932 379 279 MVA)
Stasjonsgata 21, 3300 Hokksund
Sentralbord (+47) 69 68 40 00
E-post post (at) comteq.no

Priser/Betaling

Alle priser er oppgitt i NOK og er inklusiv MVA om ikke annet er oppgitt. Vær allikevel observant på at vi i hovedsak selger til bedrifter og offentlige etater og at nettbutikken er tilrettelagt for visning av priser ekskl. mva., dette kan velges ved å trykke på ikonet for handlevogn. Det er uansett oppgitt ved priser om det er inkl. eller ekskl. mva.
Det tilkommer et småordregebyr ved ordrer under 100,- NOK.

Betaling gjøres med Vipps eller faktura (ikke private, krever kredittgodkjenning).

Levering

Levering gjøres gjennom transportør (velges ved ordre, Bring, Apollo Budbiler, NBT eller FedEx) eller ved henting på lager. Leveringstidspunkt vil være når varen er avhentet på lager (enten av transportør eller andre) og ikke når den er fremme hos mottaker.

Angrerett/Reklamasjon og returer

Hvis du angrer kjøpet, har du 14 dagers angrerett (kjøpsloven). Ved bruk av angrerett dekker kunde returfrakt (hele den øvrige kjøpesummen refunderes). Kroppsnære produkter (så som anatomiske ørepropper, akustiske reserveslanger og liknende) som har vært brukt/prøvd kan ikke returneres. Ved bruk av angrerett skal all medfølgende emballasje returneres i god stand. Selger forbeholder seg retten til å gjøre avkorting på refusjon dersom det er mangler og/eller forringelse av produktet ved bruk av angrerett. I korte trekk: angrer du kjøpet, pakk det pent sammen og gjennomfør retur i Kundesenter.

Ved feillevering eller feil/defekt vare, dekker selger frakt begge veier.

Dersom du oppdager feil eller mangler ved varen (ikke reklamasjon, men feks manglende, feil type osv), ber vi deg ta kontakt snarest og senest innen 2 måneder fra levering har skjedd.
Ved reklamasjon for forbruker (private), må reklamasjon gjøres innen 2 år etter at kjøper overtok varen. På produkter som forventes å kunne vare vesentlig lenger, gjelder 5 år. 

For andre kundetyper enn forbruker/privatperson (så som bedrifter, organisasjoner, offentlige etater og liknende) gjelder produsentens garantitid.

Ved alle former for retur (angrerett, reklamasjon osv.) ber vi deg gå til Kundesenter (https://sambandsradio.no/kundesenter/retur) og bruke skjemaet her for å gjennomføre retur. 

Utleie og tjenester

Ved booking av utleie må avbestilling sendes senest 48 timer før leveringstidspunkt (merk at dette kan være da selger har oppgitt at transportør skal hente varene). Avbestilling etter dette tidspunktet vil medføre at 50% av utleiesummen faktureres, minimum NOK 1 500,- ekskl. mva. Ved tap eller skade på utleieutstyr, vil leietaker belastes etter gjeldende prisliste. Ved innlevering av utstyr, skal dette være rengjort og pakket på samme måte som ved utlevering. Dersom dette ikke er tilfalle vil leietaker belastes for medgått tid for servicepersonell.

Ved arbeid (så som montasje og produksjon) belastes kunde etter medgått tid, dersom ikke annet er avtalt. Ved kjøp av tjenesten F-990, Prisoverslag for service, skal denne betales i sin helhet selv om reparasjon/videre arbeid ikke gjennomføres. Kjøper vil holdes løpende oppdatert over arbeid som gjennomføres ved arbeid av mer langvarig art (mer enn én dag).

Firmakunder

Comteq AS har pant i alle varer inntil kjøpesummen er betalt i sin helhet. Dette inkluderer eventuelle renter og omkostninger (jfr. panteloven § 3-14).

Håndtering av EE-avfall

Elektroniske og elektriske produkter (alt som går på batteri eller strøm) inneholder stoffer som kan være skadelig for både miljø og helse. Slike produkter skal ikke kastes sammen med vanlig avfall. 

Vi som forhandler har plikt til å ta EE-avfall som er forbruksavfall vederlagsfritt i retur til oss. Vi har også plikt til å ta imot EE-avfall som er produksjonsavfall vederlagsfritt ved nykjøp av tilsvarende mengde EE-produkter. Mottaksplikten er begrenset til tilsvarende produkter som vi omsetter eller tidligere har omsatt, men er ikke begrenset til merke eller fabrikat. Vi sørger for at EE-avfall sorteres, oppbevares og videresendes på en forsvarlig måte.

Ansvar

Selger er kun ansvarlig oppad til leverte varers verdi.

Forbehold

Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil, prisendringer og avvik i leveringstid(er). Ved oppgitt leveringstid tar vi utgangspunkt i våre leverandørers og produsenters estimater. Comteq AS står ikke ansvarlig for avvik i dette, men vil selvfølgelig gjøre vårt ytterste for å levere så raskt som mulig.

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23 400 600  eller www.forbrukertilsynet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.